Denna tjänst tillhandahålls av Ethereal ApS (wishly.se) - Adelgade 12, 1, 9000 Aalborg, Denmark. Moms (VAT): 40579567. Följande användarvillkor utgör hela avtalet mellan tjänsteleverantören (Ethereal ApS) och användaren.
wishly.se är den enda online-shoppingupplevelsen du behöver. En one-stop shop med de bästa produkterna till de lägsta priserna, auktioner, spel med omedelbara vinster, rabatter och mycket mer. Vi ser till att du som medlem aldrig behöver handla någon annanstans igen.
De här Användarvillkoren gäller för köp av varor på wishly.se för leverans i Sweden, om inte annat särskilt avtalats.
För att handla på wishly.se måste du fyllt 18 år och inneha ett giltigt betalkort. Om du ännu inte fyllt 18 år kan dock en vårdnadshavare beställa istället för dig.
HUR MAN HANDLAR HOS OSS
Välj de varor du vill köpa och lägg dem i "Kundvagnen". Du kan ändra innehållet i kundvagnen och du kan kontinuerligt kontrollera innehåll och pris på varorna ända fram till dess att du lägger den faktiska beställningen. Alla priser hos wishly.se inkluderar moms, eventuella andra avgifter samt frakt.
Klicka på "Kundvagnen" när du är redo att beställa och fyll i namn, postadress, e-postadress, telefonnummer, betalningsmetod och välj leveranssätt (om möjligt).
Du kan ändra innehållet i kundvagnen ända tills du bekräftar ditt köp genom att trycka på knappen "Fortsätt till betalning". Din beställning kommer sedan att fortsätta till wishly.se.
MEDLEMSKAP
Ett medlemskap på Wishly.se ger dig tillgång till medlemserbjudanden, unika produktpriser o.s.v. Det är valfritt om du vill handla som registrerad medlem hos wishly.se. Medlemskapet är ett val, som du aktivt gör när du gör beställningen eller direkt via registreringssidorna.
VILLKOR FÖR MEDLEMSKAP
Gäller endast om du aktivt har valt ett medlemskap. Det anges i ditt e-postmeddelande och på din profil om du har valt ett medlemskap.
1. Förmåner
Medlemskapet ger dig tillgång till speciella medlemserbjudanden och rabatter på produkter hos wishly.se. Faktum är att vi är så säkra på våra priser att om du hittar ett lägre pris någon annanstans kommer vi att matcha det priset. Detta gäller för alla betalande medlemmar.
Samtidigt erbjuder vi en 14-dagars returrätt: Om du ångrar köpet kan du returnera alla oöppnade produkter i hela 14 dagar från leveransdatumet.
Medlemmar har tillgång till en särskild jourtelefon (du hittar numret i din orderbekräftelse eller via din profil efter att du har aktiverat ditt medlemskap). Våra telefoner är öppna måndag till torsdag från 09:00 till 17:00 och fredag från 09:00 till 16:00. Vänligen ha ditt beställningsnummer redo när du kontaktar supporten (supporten är på engelska).
2. Betalning
Vår tjänst faktureras månadsvis med din valda betalningsmetod på den kalenderdag som motsvarar början av ditt betalda medlemskap. Detta för att säkerställa att alla användare har obruten tillgång till webbplatsen. I vissa fall kan tidpunkten för din faktura ändras, till exempel om din betalningsmetod inte har upprättats fullt ut eller om ditt betalda medlemskap började en dag som inte ingår i en viss månad. Om du betalat i förskott för en månad men bestämmer dig för att säga upp ditt medlemskap fortsätter medlemskapet till slutet av den förbetalda perioden.
Din betalning kommer att ske genom en krypterad SSL-anslutning och kommer att visas på ditt kontoutdrag på följande sätt:
Wishly.se +44 28 4378 0237
Vi kan komma att ändra priset för tjänsterna, inklusive återkommande abonnemangsavgifter, den förbetalda perioden (för perioder som ännu inte har betalats), från tid till annan och kommer att meddela eventuella prisändringar till dig i förväg (7 dagar) och, om tillämpligt, hur du kan acceptera dessa ändringar. Prisändringar träder i kraft vid början av nästa prenumerationsperiod som följer efter datumet för prisändringen. Med förbehåll för tillämplig lag accepterar du det nya priset genom att fortsätta använda tjänsten efter att prisändringen trätt i kraft. Om du inte samtycker till en prisändring har du rätt att avvisa ändringen genom att avsluta prenumerationen på tjänsterna innan prisändringen träder i kraft.
3. Beställning
Du får en bekräftelse via e-post från noreply @ wishly.se när du har slutfört betalningen och du har alltid tillgång till din orderhistorik hos wishly.se via din profil. Privatpersoner som är 18 år eller äldre kan teckna medlemskap. För de flesta produkter gäller maximalt ett köp av en produkt per medlemskap, eftersom köp ofta sker under inköpspriset. Ett medlemskap är tillåtet per hushåll och det är inte tillåtet att skapa flera konton med samma adress. Vi förbehåller oss rätten att efterfakturera det normala försäljningspriset för icke-medlemmar vid köp av mer än ett exemplar av samma produkt inom 30 dagar.
4. Villkor för abonnemang
Genom att prenumerera ger du wishly.se tillstånd att debitera det överenskomna beloppet i förväg på månadsbasis, varannan vecka eller varje vecka (beroende på medlemskapets -typ). Du kan när som helst återkalla ditt medgivande till oss att debitera beloppet på ditt kort.
Du kan också bestrida "otillåtna debiteringar" till din kortutfärdare, dock inte senare än åtta veckor efter debiteringen, om inget annat anges i ditt avtal med kortutfärdaren.
När medlemskapspriset ändras hos wishly.se kommer du att informeras via e-post från noreply @ wishly.se samt på din profil på wishly.se.
5. Uppsägning av medlemskap
Du kan säga upp ditt medlemskap(*) när som helst, och du kommer att fortsätta att ha tillgång till wishly.se fram till slutet av din månatliga faktureringsperiod. Vi återbetalar eller krediterar inte påbörjade medlemsperioder eller delar av dem. För att säga upp ditt medlemskap går du till sidan "Profil" och följer instruktionerna för uppsägning. Om du säger upp ditt medlemskap stängs ditt konto automatiskt i slutet av den aktuella faktureringsperioden. Du kan också kontakta kundtjänsten via e-post innan perioden löper ut.
* Det är inte möjligt att säga upp ditt medlemskap inom de första 24 timmarna på grund av registreringsprocessen i våra system.
Om ditt betalkort snart går ut eller har gått ut kan du ange ditt nya kortnummer på din wishly.se profil, och därmed säkra ditt fortsatta medlemskap. Produkter som beställts under medlemskapsperioden kommer att levereras, även efter att medlemskapsperioden kan ha löpt ut.
6. Kortinnehavarens ansvar
Du måste betala hela beloppet för hela den valda medlemsperioden och efterföljande abonnemangsavgifter, om inte abonnemanget har sagts upp under tiden, jämför med reglerna för uppsägning ovan.
7. Rätt till uppsägning
Om du avbryter din prenumeration får du pengarna tillbaka. Du kan säga upp din prenumeration om du inte har använt det inom 14 dagar.
Vi kommer att återbetala beloppet till dig utan onödigt dröjsmål och senast 14 dagar från den dag då vi har underrättats om att du vill säga upp avtalet. Vi återbetalar pengarna med samma betalningsmedel som du använde vid köpet, om inget annat avtalats.
BETALNING FÖR PRODUKTER
Wishly.se accepterar endast följande kreditkort: VISA, Mastercard
Din betalning kommer att genom en krypterad SSL-anslutning och kommer att visas på ditt kontoutdrag i stil med:
Wishly.se +44 28 4378 0237
- Vi tar inte ut några kortavgifter.
- Kreditkortsinformation sparas aldrig.
- Beloppet kommer inte att dras från ditt kort förrän varan har skickats.
- Betalningar kan delas upp i flera mindre delbetalningar för att säkerställa säker och snabb hämtning och leverans.
- För vissa betalningsmetoder kan utfärdaren av din betalningsmetod ta ut en avgift för utländska transaktioner eller andra kostnader. Kontrollera med din leverantör för betalningsmetoder för mer information.
FÖRSÄNDNING
Wishly.se är ett återförsäljarkoncept där slutanvändaren kan välja specifik(a) budfirma(or) och priser, baserat på användarens korgstorlek, vikt och leveransadress. Wishly.se erbjuder alltid ett "fri frakt"-alternativ, som automatiskt ingår i slutpriset. För specialartiklar kan det tillkomma en extra fraktkostnad om dimensionerna och/eller leveransadressen inte är tillämpliga för alternativet "fri frakt".
När du har lagt din beställning skickas den till vårt lager (lokalt och/eller tredje part) för bearbetning och leverans. Vänligen ge 1-2 arbetsdagar för behandling och leverans av din beställning.
- Standardleverans: 5-7 arbetsdagar
- Expressleverans: 2-4 arbetsdagar
Vänligen notera: Det kan finnas fall där försändelsen försenas på grund av omständigheter bortom vår kontroll. Om detta skulle hända kommer vi att sträva efter att informera våra kunder om sådana förseningar så snart som möjligt.
Lagerleverantör
Alla beställningar skickas från/på uppdrag av vår lagerleverantör
Zoo Factory ApS (ref.: Logistic Operator); Adelgade 12, 1, 9000 Aalborg, Denmark, VAT: DK40579567, avsett varifrån produkten/produkterna kommer (lokalt lager, dropshipping-tjänster eller annat). Detta kommer att anges på alla paket och kvitton i enlighet med detta.
Zoo Factory ApS kommer inte vid något tillfälle att hållas ansvarigt för någon företag som Wishly.se bedriver med sina kunder.
Wishly.se är byggd med avsikten att bearbeta flera dropshipping-leverantörer inom Zoo Factory ApS, både nu och i framtiden. Zoo Factory ApS är tjänsteleverantören bakom direktförsäljning, dock inte ansvarig för eventuella problem mellan Wishly.se och kunden.
Detta inkluderar garantier och returer.
Leveransförseningar
Om Wishly.se inte kan leverera inom den överenskomna tiden måste konsumenten informeras inom 24 timmar om orsaken till förseningen och informeras om en ny leveranstid. Om Wishly.se inte heller kan rätta till felet inom rimlig tid har konsumenten rätt att häva köpet. Detta gäller även specialbeställningar.
PRISGARANTI
På wishly.se strävar vi efter att säkerställa det bästa priset för dig på alla varor som du hittar i vår katalog.
För att säkerställa en rättvis jämförelse måste det pris vi matchar uppfylla dessa enkla krav innan du kontaktar vår kundtjänst:
- Artikeln måste finnas i lager i den butik som vi matchar den med.
- Prisgarantin gäller för artiklar som faktiskt är tillgängliga och alltså inte för lockpriser, mängderbjudanden och/eller specialerbjudanden med begränsad tillgänglighet/tid.
- Prisgarantin gäller inte erbjudanden som kräver medlemskap, t.ex. inköpsförening/kundlojalitetsprogram, eller någon form av betalning för att få tillgång till erbjudandet.
I det osannolika fallet att du hittar samma vara i lager till ett lägre pris i en butikskedja eller större nätbutik som säljer till/från ditt land, kommer vi att matcha priset på varan åt dig. För att köpa varan till det lägre priset, vänligen kontakta vår kundtjänst innan du gör din beställning. Vi behöver dokumentation som styrker priset innan prisgarantin kan tillämpas.
Observera att alla wishly.se priser är inklusive frakt (totalpris).
KÖPGARANTI
Få ditt köp skyddat upp till 50.000 kr om något problem skulle uppstå. Som medlem på PriceRunner ingår alltid Köpgaranti hos oss. Denna tjänst är gratis och gäller för registrerade PriceRunner medlemmar.
För dig som inte är medlem på PriceRunner och besökt oss genom deras tjänst så kan du ändå få ditt köp omfattat av Köpgarantin. Det enda du behöver göra är att inom en timme registrera dig gratis på deras hemsida. Det går på ett kick!
Bli medlem gratis för din Köpgaranti
PriceRunner Köpgaranti ersätter dig för skada på varan vid leverans, trasig vara, om en enskild vara saknas vid leverans, om varan är felaktig eller om leverans av varan uteblir. Tänk på att beställningen måste vara adresserad till dig som privatperson.
Om något gått fel med ditt köp ersätter Köpgarantin dig för såväl inköpskostnader som fraktkostnader. Du får även ersättning för direkt ekonomisk skada du lidit till följd av felet. Köpgarantin ersätter inte eventuell värdeminskning, uteblivna intäkter eller andra direkta eller indirekta kostnader.
På PriceRunner hittar du en lista på kategorier som ej omfattas samt kompletta villkor och regler som gäller.
ÅNGERRÄTT
Som konsument har du 14 dagars ångerrätt när du handlar hos oss.
Ångerrätten löper ut 14 dagar efter den dag då du fick din vara. Om du har beställt flera olika artiklar i en och samma beställning, men de levereras individuellt, löper tidsfristen från den dag du får den sista artikeln.
Om beställningen består av flera försändelser eller delar, löper ångerfristen ut 14 dagar efter den dag du får den sista försändelsen eller den sista delen.
Tidsfristen innebär att du har 14 dagar från det att du har mottagit denna/dessa för att meddela oss om du vill ångra ditt köp. Du kan ringa oss på tfn. +44 28 4378 0237 eller skicka ett e-postmeddelande till support @ wishly.se eller använda standardformuläret för avbeställning, som du kan få från vår kundtjänst genom att klicka
här eller det som finns i e-postmeddelandet med orderbekräftelsen och på sidorna på webbplatsen.
Om du vill utöva din ångerrätt kommer wishly.se att återbetala din betalning (minus eventuella kostnader för returfrakt förutsatt att wishly.se har informerat dig om att du står för denna fraktkostnad när du utövar ångerrätten) inom 14 dagar från den dag då wishly.se fick meddelandet om ångerrätt.
Om wishly.se inte har mottagit produkten har wishly.se rätt att vänta med återbetalning för något av följande: (i) produkten returneras eller (ii) tills du har lämnat bevis på att produkten har returnerats.
Du kan inte avbryta köpet genom att vägra ta emot varan utan att samtidigt meddela oss detta.
Det finns ett antal fall där konsumenten inte har lagstadgad 14 dagars ångerrätt, även om produkten eller tjänsten sålts online (distansförsäljning).
Detta gäller följande:
- produkter som är särskilt utformade för konsumenten
- biljetter till till exempel konserter, teater, flyg och hotellbokningar
- leverans av mat, dryck eller andra föremål för allmän hushållskonsumtion
- vissa förseglade varor om förseglingen är bruten, såsom ljud- och bildinspelningar, datorprogram och varor förseglade av hygienskäl
ÅNGERRÄTT AV EN DEL AV ETT KÖP
Om du har köpt flera artiklar från oss har du möjlighet att returnera en eller flera artiklar, även om de köptes i en och samma beställning. Observera att du inte får någon ersättning för eventuella fraktkostnader om du ångrar en del av ditt köp. Om du inte är nöjd med din beställning kan du ringa oss på tfn. +44 28 4378 0237 eller skicka ett e-postmeddelande till support @ wishly.se eller besök kundtjänsten
direkt.
RETURER
När du har meddelat oss att du vill ångra ditt köp har du 14 dagar på dig att returnera varan till oss. Du måste betala för paketet som returneras och du ansvarar för eventuella skador som kan uppstå under transporten.
Vänligen skicka varan till:
ZooFactory ApS
ATTN: Returns Processing
Adelgade 12, 1
9000 Aalborg
Denmark
* Lägg till meddelandet
Return (code:4010F01).
Vi tar endast emot paket som skickas direkt till den här adressen.
PRODUKTENS SKICK VID RETUR
Om varan har förlorat i värde p.g.a. att du har använt den på ett annat sätt än vad som var nödvändigt för att fastställa varans art, egenskaper och funktionalitet, återbetalas endast en del av köpesumman. Det belopp du kan få tillbaka beror på varans kommersiella värde, och i vissa fall kan detta innebära att du endast får ersättning för fraktkostnaderna. Vi rekommenderar att du returnerar varan i originalförpackningen. Om originalförpackningen saknas kan det leda till att varans värde minskar.
ÅTERBETALNING VID REKLAMATION
Om du klagar på produkten och wishly.se har godkänt klagomålet måste wishly.se återbetala hela beloppet, inklusive fraktkostnader och annan ersättning som du har rätt till enligt tvingande lagstiftning. Återbetalningen måste ske utan onödigt dröjsmål från ett beslut om ett godkänt klagomål.
VILLKOR FÖR ÅTERBETALNING
wishly.se måste göra återbetalningen med samma betalningsmetod som vid köptillfället. wishly.se har rätt att återbetala beloppet till dig på annat sätt om du aktivt har godkänt en sådan återbetalningsmetod. Observera att ikryssade rutor inte räknas som aktivt konsumentgodkännande.
Reklamationsrätt - Företag (B2B)
Om du vill utnyttja din reklamationsrätt måste du lämna in en skriftlig reklamation omedelbart efter det att du har fått kännedom om felet och senast ett år efter leverans.
Ångerrätt - Företag (B2B)
Det finns ingen ångerrätt för Näringsidkare. Ångerrätten gäller endast vid konsumentköp (B2C).
REKLAMATION
När du handlar hos oss som konsument gäller reglerna i Konsumentköplag (1990:932), för köp av varor. Konsumenten har rätt att reklamera en vara i 36 månader.
Om ditt klagomål är berättigat innebär det att varan antingen kan repareras, bytas ut, köpesumman återbetalas eller minskas, beroende på den specifika situationen.
Du måste reklamera inom en "rimlig tid" efter att du upptäckt felet. Om du klagar inom två månader efter det att felet upptäcktes kommer klagomålet alltid att vara i tid.
Om klagomålet är berättigat kommer vi att ersätta dig för dina (rimliga) fraktkostnader. Varan måste alltid returneras i dess rätta förpackning. Kom även ihåg att skaffa ett kvitto på försändelsen så att vi kan ersätta dig för dina fraktkostnader.
Om du reklamerar köpet måste varorna returneras till det lager från vilket de skickades. Adressen finns i den vidarebefordrade orderbekräftelsen och i den medföljande deklarationen på försändelsen.
Vi tar endast emot paket som skickas direkt till denna adress. Kom ihåg att varan alltid måste skickas i korrekt förpackning och se till att få ett kvitto på försändelsen. Du är ansvarig för paketet/varorna tills vi har mottagit det/dem. Spara därför postkvittot inklusive all information om fraktkostnader och eventuella spårningsnummer ("track and trace"). När du returnerar varan beskriv vänligen problemet så detaljerat som möjligt. Använd gärna vårt reklamationsformulär, som du hittar via knappen "Retur" på beställningen på ditt konto här på wishly.se. Detta är inget krav, men det underlättar vår ärendehantering och minimerar handläggningstiden för ditt klagomål.
Vid köp av produkter för nedladdning garanterar vi att varan kan laddas ner och vara aktiv i upp till tre år.
Vissa varor på wishly.se} är märkta som "FINAL SALE" och/eller "REFURBISHED" (renoverad). Varor som är märkta som FINAL SALE och/eller REFURBISHED får inte returneras eller bytas av någon anledning.
Parfymer, torrschampon, nagellack, ansiktsvårdsprodukter, produkter innehållande alkohol, uppladdningsbara batterier och USB-uppladdningsbara enheter ("specialprodukter") är FINAL SALE och/eller REFURBISHED och får inte returneras eller bytas om de har öppnats eller om originalförpackningen eller förseglingen har brutits eller avlägsnats.
Specialprodukter kan inte returneras till wishly.se.
ÖVRIGT
Villkoren i detta avtal kan ändras av Wishly.se utan föregående meddelande till användaren. Wishly.se förbehåller sig rätten till eventuella grammatiska eller stavfel i avtalet. Dessa villkor regleras av dansk lag och tolkas i enlighet med danska domstolar. De danska domstolarna kommer att ha exklusiv jurisdiktion för att avgöra alla anspråk eller tvister som kan uppstå på grund av eller i samband med dessa villkor.
KLAGOMÅL
Om du inte är nöjd med ditt köp eller din prenumeration kan du ringa oss på tfn. +44 28 4378 0237 eller skicka ett e-postmeddelande till support @ wishly.se eller besöka kundtjänsten
direkt.
Om du som konsument vill klaga på ditt köp kan du skicka ett e-postmeddelande till support @ wishly.se. Om vi inte lyckas hitta en lösning kan du skicka ett klagomål till EU-kommissionens portal för tvistlösning online här - http://ec.europa.eu/odr
Du kan också hitta en direktlänk till följande (lokala) organisationer för konsumenträttigheter:
Danmark
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
Denmark
www.naevneneshus.dk
Norge
Forbrukertilsynet
Fred Olsens gate 1
0152 Oslo
Norway
www.forbrukerradet.no/klageguide
Sverige
ARN
Box 174
101 23 Stockholm
Sweden
www.arn.se/om-arn/anmalan
Finland
Kuluttajaneuvonta
KKV, PL 5
00531 Helsinki
Finland
www.kkv.fi/en/consumer-advice
Storbritannien
Citizens Advice
3rd Floor North, 200 Aldersgate
London, EC1A 4HD
Great Britain
www.gov.uk/consumer-protection-rights
Frankrike
European Commission
ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=FR
Belgien
European Consumer Centre Belgium / OOBC vzw
Hollandstraat 13
1060 Brussels
Belgium
www.eccbelgie.be/ik-heb-een-klacht
Nederländerna
de geschillencommissie
PO Box 90600
2509 LP The Hague
Netherlands
www.degeschillencommissie.nl/komt-u-niet-tot-een-oplossing
Spanien
European Commission
ec.europa.eu/consumers/odr/main/?event=main.complaints.new&complainttype=1&consumer-question3=N
Tyskland
European Commission
eccwebforms.eu/germany/complaint
Australien
ACCC
GPO Box 3131
Canberra ACT 2601
Australia
www.accc.gov.au/contact-us/contact-the-accc/report-a-consumer-issue
Nya Zeeland
Consumer Protection
PO Box 1473
Wellington 6140
New Zealand
www.consumerprotection.govt.nz/general-help/how-to-complain
Kanada
Office of Consumer Affairs
235 Queen St
Ottawa ON K1A 0H5
Canada
www.ic.gc.ca/eic/site/oca-bc.nsf/eng/h_ca02964.html
Dessa villkor uppdaterades senast 09/12-24
Ethereal ApS
Moms (VAT): 40579567
Adelgade 12, 1
9000 Aalborg
Denmark