Wishly.se erbjuder kunderna en utomordentlig fri hämtningstjänst för produkter med fabriksfel.
Om en kund bestämmer sig för att returnera produkterna betalar kunden för eventuella kostnader och måste meddela Wishly.se detta beslut så att vi kan behandla returen i enlighet med detta.
Hur man returnerar en defekt produkt
Förbered paketet i bästa möjliga förhållanden och placera alla defekta produkter i en stor kartong/er. Tänk på att själva produkternas originalkartonger måste komma intakta, utan klistermärken eller skador till vårt lager.
Därför är det viktigt att förstärka kartongerna och försegla dem väl. Klistra på etiketten som vår kundtjänst vidarebefordrar till dig för utskrift på varje paket. Glöm inte att skriva ut och klistra denna etikett (som innehåller det RMA-nummer som är kopplat till din avhämtning, förpackningsnummer och en identifieringsstreckkod) på varje paket.
Garantin täcker tillverkningsfel och täcker i inget fall slitage eller felaktig användning.
Vi återbetalar endast pengar för produkter som har ett fabriksfel, så du bör inspektera de produkter som visar tecken på slitage eller skada noga. Vid skadad förpackning eller med kurirförseglingar kommer 100% av produktens värde inte att returneras. Därför är det viktigt att du skyddar den returnerade varan med en extra pappkartong för att inte skada produktens egen förpackning.
När produkterna har mottagits kommer Wishly.se TSS att undersöka var och en av dem och när alla har kontrollerats kommer en ersättning eller återbetalning att göras, beroende på vad som är lämpligt. Betalningarna kommer att göras till din tilldelade betalningsmetod i enlighet med detta. OBS: Processen med att kontrollera och återbetala kunden kan ta flera veckor från det att vi mottagit den i vårt lager.
- - Beställning ej mottagen , för förfrågningar om försändelser som ännu inte har erhållits eller för försändelser där du inte har fått alla skickade paket (partiellt mottagande), måste du kontakta kundtjänsten direkt utan obefogat dröjsmål.
- - Beställning mottagen , för att rapportera incidenter efter att du har mottagit alla paket i din beställning. Du måste tillhandahålla alla nödvändiga dokument som begärs. Om du skickar in fel eller felaktiga dokument, eller om du inte skickar in dem, ogiltigförklaras möjligheten att göra ett anspråk och incidenten annulleras.